Start
Coaching

Coaching

Nie musisz błądzić, aby iść własną drogą!

 

Jesteś ekspertem, kierownikiem, menedżerem, z którego opinią liczą się inni? Masz przed sobą wyzwania, którym chciałbyś stawić czoła? Chcesz mieć realny wpływ na to, jak rozwinie się Twoja dalsza kariera zawodowa?   Chcesz się przekonać, czy we właściwy sposób wzmacniasz swój potencjał i dbasz o własną pozycje w branży? 

Dlaczego warto

Coaching dedykowany jest osobom, które wierzą we własne atuty i mając na swoim koncie liczne dokonania pragną stawić czoło nowym wyzwaniom i wzmacniać swoja pozycję liderów w branży. Coaching jest stworzony dla kadry kierowniczej, przedsiębiorców i menedżerów, którym zależy na intensywnym, szybkim uporządkowaniu wiedzy i stworzeniu planu dalszego rozwoju. Coaching jest bardzo użytecznym narzędziem wspieranie kadry zajmującej wysokie stanowiska, pracowników i menedżerów na późniejszym etapie kariery zawodowej.
Istotą coachingu jest wspieranie indywidualnego potencjału klienta, który ma szansę zastanowić się i lepiej zrozumieć korzyści z podjęcia konkretnych działań by określić obszary pracy najistotniejsze dla jego rozwoju. Coaching pomaga osiągać cele ważne z perspektywy dla klienta. Metodyka pracy coachów koncentruje się zarówno na kierowaniu racjonalnym procesem myślowym klienta jak i jego nadświadomością. Metody i techniki pracy coachingowej czerpią, zatem z technik tradycyjnych, takich jak odpowiednio kształtowany dialog czy prezentacja jak i nielinearnych, takich jak mapy umysłu (mind mapping), burze mózgów, metody wolnych skojarzeń czy swobodnego pisania (free writing). Realizacja zadań/planów coachingowych odbywa się także poza spotkaniami.
 

  • swobodna atmosfera – coach wprowadza klienta bardzo szybko w otwartą wymianę opinii zadając kluczowe pytania odnośnie jego najbliższych wyzwań, bezpieczeństwo i bezpośredniość kontaktu sprawia, że klient precyzuje swoje oczekiwania i zaczyna się praca nad ich osiąganiem.
  • czas na refleksję- już podczas pierwszej sesji następuje uporządkowanie problemów, oczekiwań, pomysłów i planów. Klient dzieli się spostrzeżeniami a coach stwarza przestrzeń do pogłębionej refleksji i wyciągania z niej wniosków
  • inspiracja - coach dostarcza klientowi pomysłów, działa inspirująco, wyzwala inicjatywę, motywuje do działania. W ten sposób naturalnie wpływa na poszerzanie arsenału zachowań klienta, które dają mu przewagę w sytuacji napotykania na przeszkody w osiąganiu pożądanego celu. Coach zakłada, że klient chce brać udział w sesji i wykazywać otwarte, twórcze podejście do własnego rozwoju. 
  • zaufanie - coach buduje zaufanie wobec własnej osoby i sytuacji cooachowanego dzieląc się wiedzą, pomysłami i prowadząc przez prezentowane idee. Klient godzi się na tę formę współpracy biorąc pod uwagę fakt, iż coachem kierują dobre intencje, akceptuje wpływ coacha na własny sposób myślenia i przyjmuje postawę akceptacji wobec podawanych informacji zwrotnych. Coach nie zmusza klienta by podążał za jego tokiem myślenia a jedynie dąży do poszerzania i pogłębiania rozważanych sytuacji odwołując się „do podobnych przypadków”, „własnego doświadczenia” czy „posiadanej wiedzy”.  
  • facylitacja - coach prowadzi klienta przez proces rozwoju pogłębiając i badając sytuację w której klient się znajduje, nie narzuca i nie decyduje w imieniu klienta o sposobie postępowania. Coach jest osobą obserwującą rzeczywistość oczami klienta, opisującą sytuacje i problemy faktycznie istniejące w jego otoczeniu. 
  • szybki feedback - klient otrzymuje na bieżąco informacje zwrotne na temat sposobu myślenia, działania, pomysłów oraz idei. Informacje dotyczą konkretnych rozwiązań, zachowań czy sytuacji. Klient wychodzi z pomysłami i inspiracjami, które może wprowadzić do własnego sposobu działania, wątpliwości klienta są wyjaśniane w toku sesji. Najczęściej w wyniku spotkania powstaje plan lub lista najbliższych działań. Jednak w tym zakresie coach działa z poszanowaniem indywidualności klienta.
  • wsparcie - coach daje wsparcie klientowi na każdym etapie jego planowania i działania. Bierze pod uwagę realia sytuacji klienta, jego możliwości i wolę działania.

Obszary coachingu

We offer the content that comes from you... so you can see that

Wydobywamy treści prosto z Ciebie... dzięki czemu możesz je zobaczyć

 

 

W przestrzeni Twojej firmy lub Twojej głowy jest więcej miejsca niż może Ci się wydawać. Uważność i doświadczanie pomagają w analizie zawartości, które Cię wypełniają lub stanowią o doświadczeniach zebranych w Twojej firmie. Na ich bazie tworzy się podstawa do wyciągania wniosków i ich praktycznego zastosowania. To normalny proces nauki u każdej osoby, która poznaje, uczy się, doskonali i  nabywa sprawności. Jednak po czasie każdy z nas traci częściowo uważność, nabiera dystansu do powtarzających się doświadczeń,  zaczyna zamierać lub poruszać się po omacku w sferze osobistej lub zadaniowej.

Coaching jest ponownym otwarciem, przywraca czujność tam, gdzie jej zabrakło i uważność tam, gdzie nam jej brakuje. Jest poszerzaniem obszarów, których nie widzisz bo stoisz do nich aktualnie plecami bądź tych, które znajdziesz dopiero za następnym zakrętem. Doświadczając choć raz tej przestrzeni, uznasz, że to narzędzie wzmacniające potencjał w wielu obszarach...

Coaching menedżerski (biznesowy)

W ramach coachingu doskonalimy obszary związane z:
 

  • Pewnością siebie
  • Asertywnością
  • Prowadzeniem prezentacji na potrzeby biznesu
  • Prowadzeniem negocjacji zakupowych
  • Prowadzeniem negocjacji handlowych
  • Przygotowaniem do roli lidera w organizacji
  • Równowagą życiową (work-life balance)
  • Zarządzaniem własnym czasem
  • Kompetencjami managerskimi
  • Budowaniem wizerunku i własnej marki 
  • Prowadzeniem coachingu we własnym zespole
  • Doskonaleniem kompetencji trenerskich 

Coaching specjalistyczny

W ramach coachingu doskonalimy obszary związane z:

  • Prowadzeniem inwentaryzacji w firmie
  • Prowadzeniem negocjacji zakupowych
  • Prowadzeniem negocjacji handlowych
  • Prowadzeniem projektów
  • Organizacją zakupów
  • Organizacją procesów zakupowych
  • Organizacją działów zakupów
  • Budowaniem wizerunku firmy
  • Budowanie wizerunku osobistego kadry zarządzającej
  • Rozwojem kompetencji menedżerskich kluczowych pracowników
  • Opracowaniem strategii komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej w firmie
  • Budową struktur organizacyjnych
  • Prowadzeniem działań promocyjnych i marketingowych w firmie
  • Organozwaniem kampanii promocyjno-informacyjnych
  • Zarzadzanie zespołem pracowniczym
  • Zarządzanie czasem pracy i podziałem pracy w podległym zespole
  • Motywowaniem, wspieraniem, wprowadzaniem zmian
  • Racjonalnym gospodarowanime wynikiem operacyjnym
  • Wykorzystanie zjawiska dźwigni operacyjnej do kształtowania polityki kosztowej w firmie
  • Prowadzeniem analityki kosztowej
  • Controllingiem sprzedaży
  • Efektywne inwestowaniem operacyjnym
  • Wykorzystanie modeli operacyjnych przepływów pieniężnych dla poprawy płynności finansowej
Zobacz także nasz usługi doradcze
ZYSKUJESZ NOWE ŻYCIE ZAWODOWE DZIĘKI TEMU, ŻE SIĘ ROZWIJASZ
Już teraz zadbaj o własny potencjał oraz podnieś kwalifikacje Twoich pracowników.

Skontaktuj się z nami! Pomożemy Ci wybrać szkolenie odpowiednie do Twoich potrzeb
Przejdź do kontaktu
Konsultanci merytoryczni
501 458 848
503 621 833
44-100 Gliwice
ul. Witosa 25
© Kasperek Consulting / Kasperek Consulting PRO
Wykonanie:   sakowww.com
Zostaw swój numer. Oddzwonimy!
Czym jesteś zainteresowany?
Szkoleniami zamkniętymi
Szkoleniami otwartymi
Coachingiem
Doradztwem
Współpracą